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Turrican3

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PS5 Pro ed Xbox Series Next - thread next-gen mid-gen 2024

Aperto da Turrican3, 18 Marzo, 2024, 10:33:36

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Turrican3



CitazioneRecent details we've seen - a part of Sony's recent developer disclosures - seem to tidy up the discrepancies to a certain degree. The standard PS5 features 18 WGP over two shader engines/four shader arrays in a 5-4-5-4 configuration, while the Pro does indeed feature 30 active WGPs over two shader engines/four shader arrays in an 8-7-8-7 set-up. Both consoles, therefore, feature four deactivated CUs - and this is confirmation of 60 CUs in the new machine.

This means that the stated 33.5TF does indeed suggest a slightly lower clock-speed for the GPU in the region of 2.18GHz - which may be the case in general operation, but the new information also reveals that the PlayStation 5 Pro can boost higher than its standard counterpart, to a maximum of 2.35GHz (a theoretical maximum of 36.1TF). However, similar to the original PS5, system performance is limited by a power ceiling, so it's rather rare for the GPU to hit that maximum and only certain games will boost that high. Bearing in mind the surfeit of compute power for standard PlayStation 5 games, we must assume that the slight reduction in general clock speed (just under three percent) likely makes no difference, while the 'ultra boost' mode should instead deliver much more graphics throughput for existing titles.

[...]

Elsewhere, the PlayStation 5 Pro's GPU evolves to include DirectX12 Ultimate features that were omitted from the original console - so, hardware support for variable rate shading is included, along with extra features for hybrid MSAA. The primitive shader features found in RDNA 1 and the vanilla PS5 are augmented with full support for mesh shaders, which should hopefully see more widespread adoption of a very useful feature. Sony points out how the stricter requirements of this feature up against PC APIs are no longer an issue.

https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-df-weekly-new-ps5-pro-gpu-details-emerge-including-a-235ghz-max-boost-clock

Nuovi dettagli sulla presunta GPU di PS5 Pro.

Blasor

Le sorprendenti e puntualissime intenzioni Sony. Ma non eravamo in grado di procedere ad accumulo tecnico forever, una volta? :notooth:

https://x.com/VGC_News/status/1793627155131506754

Citazione"In terms of gaming's future, I envision games becoming more personalised due to advances in technology and AI, enabling customized experiences for each player," he said.

"Moreover, technological advancements will enhance emotional depth in games by allowing characters to be much more emotive and expressive, fostering more evocative storytelling.

"That's going to help a whole generation of creators be able to just create so much more emotion in the stories. The focus is going to shift from graphics or visuals to immersive narratives that resonate long after the controller is set down."

[...]

"For instance, NPCs (Non Player Characters) in games could interact with players based on their actions, making it feel more personal.

"This is important for the younger Gen Z and Gen Alpha audiences, who are the first generations that grew up digitally and are looking for personalization across everything, as well as looking for experiences to have more meaning."

Ah per cui le esperienze moderne sono e saranno più pregne di significato. Non me ero accorto ma è normale, sono un povero boomer.

stobbArt

ma i giocani non giocano solo fortnite? quindi posso capire la personalizzazione, ma che narrativa cercherebbero? :hmm:

Blasor


stobbArt

Citazione di: Blasor il 23 Maggio, 2024, 20:45:34Best lapsus ever, pure se è merito del correttore :lol:


penso sia solo merito della vicinanza delle lettere, però bellissima davvero :lol:

Rh_negativo

https://x.com/wario64/status/1829078110349996399?

Leakato il design della Pro.
Pare verrà annunciata nella prima metà di settembre (quindi prima del TGS).
Si parla di 2TB (ma non è chiaro se si parla della console o il dev kit).
Probabilmente seguiranno la formula della slim: solo versione digital ma con lettore esterno acquistabile separatamente.

AntoSara


Turrican3

Io per quel che concerne l'estetica non ho ancora capito le differenze. :look:

Ma forse è solo perchè non le ho viste affiancate. :D

Buds95

A me sembra riprenda un po' il passaggio PS4 Slim-PS4 Pro in una certa maniera. PS4 Slim con 2 "strati", PS4 Pro con 3. Qui gli "strati" potrebbero essere lo stacco (nero?) tra le due paratie di plastica (bianca?) che hanno più venature, mentre la PS5 di ultima produzione ne ha solo una.

Bombainnescata

Bah, io avrei preferito un design più sobrio, Seto Kaiba in versione console per la seconda volta, no grazie.

3cod3

E' brutta come la 5 e non sarebbe un problema, il problema è che sta pro non serve a nulla come non serviva la ps4 pro :look:

Turrican3


3cod3

Citazione di: Turrican3 il  2 Settembre, 2024, 11:17:14In che senso? :hmm:

Nel senso che tutto quello che farà sarà dare i 60/120 fps a qualche gioco e forse gli 8k(?) a qualcun'altro, perché non possono fare altrimenti, visto che la base va comunque supportata.
Le midgen sono veramente tanto inutili dal mio punto di vista.

Turrican3

Grassie per il chiarimento, volevo esserne certo prima di rispondere. :D

Boh io penso che con questi presupposti alla fine la sua fetta di mercato se la riuscirà a ricavare tranquillamente, voglio dire bene o male è quel che - almeno a percezione - presumo si aspetti il tipo di utenza a cui si rivolgono questi prodotti. :sisi:

AntoSara

Beh sicuramente se oggi decidessi di comprare una ps5 prenderei (aspetterei) la Pro. Qualcun'altro nel mondo come me ci sarà. Poi ci saranno anche un tot che faranno trade in con la vecchia e prenderanno la Pro.
Certo, non stiamo parlando di numeri stratosferici.