CitazioneDescription of Duties
Nintendo Technology Development is looking for a lead graphics architect in the system-on-chip architecture group in Redmond, WA. The group is responsible for the architecture of Nintendo's game console SoCs. The graphics architect plays a key role in determining the SoC architecture. The job responsibilities are:
- Evaluate HW graphics (GPU) offerings from SoC solutions available in the market based on performance, power, and silicon area.
- Evaluate the performance of the SoC solutions for both proprietary and standard graphics APIs.
- Determine workloads and simulation models for both performance and power characteristics of GPUs.
- Keep track of GPU architectural improvements in the industry and devise strategies to incorporate them for future Nintendo gaming platforms.
- Act as the graphics architectural evangelist working with global Nintendo teams for future and on-going programs.
- Work with external SoC vendors as the Nintendo focal point for graphics GPU architecture.
- Should be prepared to work through architecture, design, validation, and bring-up stages of SoC design in cooperation with internal and external teams.
Summary of Requirements
- The ideal candidate will have had experience working directly in a GPU architecture and design team with significant responsibilities.
- Low power and SoC design experience would be a plus.
- The candidate is expected to have good architectural insights and the ability to apply that for setting future graphics direction for Nintendo.
- A bachelors degree (graduate degree preferred) in computer science/engineering or electrical engineering.
- 5+ years of lead or architectural role experience are required.
https://nintendo.taleo.net/careersection/10000/jobdetail.ftl?job=140000005E&src=SNS-10380
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=916426
Ok adesso ci siamo sul serio: Nintendo al lavoro su nuovo hardware (presumibilmente portatile, ma chissà!)
Whoa! :o
Ora c'è solo da capire ESATTAMENTE su cosa 'sto tizio lavorerà e poi è fatta. :sisi:
Pare facile eh? :asd:
Diversificare rende "diversi", è quella la chiave, altrimenti scendi in guerra con l'ennesima multipiattaforma debole.
Io punterei anche sulla potenza una volta tanto.
Citazione di: SilentBobZ il 22 Ottobre, 2014, 05:21:38Io punterei anche sulla potenza una volta tanto.
Beh, sul versante home è quello che hanno
sempre fatto fino al Wii, non dimentichiamolo: forse NES un filino meno ma SNES, N64 e Gamecube erano delle signore macchine che hanno sfidato a viso aperto la concorrenza proprio/anche in termini di forza bruta.
(mentre è certamente vero per le loro piattaforme portatili che sono sempre state molto "tranquille" in quanto a forza bruta, basti pensare a Gameboy VS Lynx o PC Engine Portable)Ma penso (e non da oggi) che le scelte di MS e Sony a 'sto giro siano
chiaramente indicative di cosa ci aspetta nelle prossime generazioni: credo non rivedremo mai più investimenti massicci su HW custom iradiddio - e sinceramente essendoci nato & cresciuto con questo tipo di soluzioni tecniche la cosa un po' mi dispiace... però vabbè, alla fin fine quello che ci sta "sotto" mi interessa fino ad un certo punto.