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Gamers4um - Area Principale => VideoGIOCHI e dintorni => Discussione aperta da: Mystic il 20 Settembre, 2006, 10:06:50

Titolo: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Mystic il 20 Settembre, 2006, 10:06:50
http://www.gfdata.de/archiv09-2006-gamefront/ms1080.pdf

:mmmm:
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Reiz il 20 Settembre, 2006, 10:08:15
Citazione di: Mystic il 20 Settembre, 2006, 10:06:50
http://www.gfdata.de/archiv09-2006-gamefront/ms1080.pdf

:mmmm:

di quel documente ho capito solo Xbox360 e 1080  :teeth:

:dentone:
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 10:23:55


"und ein Software-Update, das es Xbox 360 ermöglicht, Games und Videos in 1080p auszugeben."

Incredibile... :teach:
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Mystic il 20 Settembre, 2006, 10:27:45
Citazione di: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 10:23:55

"und ein Software-Update, das es Xbox 360 ermöglicht, Games und Videos in 1080p auszugeben."
traduzione:
ci sara un software-update che permettera a fare girare giochi e filmati a 1080p
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 10:52:29


A questo punto è palese l'uscita di un cavo HDMI. Spero non venga smentita...
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Mystic il 20 Settembre, 2006, 10:59:07
Citazione di: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 10:52:29

A questo punto è palese l'uscita di un cavo HDMI. Spero non venga smentita...
non e necessario un cavo HDMI

Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Turrican3 il 20 Settembre, 2006, 11:02:54
Anche perchè dovrebbero spiegarmi che razza di roba potrebbe venir fuori da un accrocchio che ricampionasse l'uscita analogica del 360 per (ri)convertirla in digitale (HDMI), le cose sono due: o viene una porcata o costa un botto. :sweat:

O no?! :mmmm:
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 11:06:50
Citazione di: Mystic il 20 Settembre, 2006, 10:59:07
non e necessario un cavo HDMI



A me risulta di si. COn il Component non si può per ragioni "politiche"...
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Mystic il 20 Settembre, 2006, 11:07:28
I had a chance to talk to Shane Kim, who recently named the corporate vice president of Microsoft Game Studios, about the day's announcements over in Tokyo.

If you missed the news check out the full press release on the jump, but in a nutshell Microsoft announced the Japan price and date for the HD-DVD add-on for the Xbox 360. More importantly, they announced that the fall software update for the console will allow the console to output game and movie content in 1080p resolution. That's right I said movies and games.

The interview was exactly 10 minutes long, so naturally I spent nine minutes trying to figure out just how a console with no HDMI out would gain 1080p output with a software update.

Kim was clear that the console could support true 1080p out.

"If it is running at 720p we will up-res it to 1080p, if it it's already 1080p then we can display it in 1080p
," he said. " This is a great example of our console's ability and the great advantage of being a software company."

Kim said that while the console will soon support 1080p out, it will not have an HDMI out.

"We have the ability to output either through VGA or component. We have no HDMI announcement now," he said. "We do have the capability to deliver the software and, if needed, the hardware."

I pointed out that some movie studios have said they will use HDMI output as a form of copy protection and Kim acknowledged that if a studio uses that scheme then HDMI will indeed be required.

While Kim expects that some third-party game developers will create 1080p games, he said that 720p will likely remain the norm.


"We believe 720p is the sweet-spot for high definition," he said, adding that Microsoft Game Studio titles will, for now, continue to be created at 720p.

While the release of a low-cost HD-DVD player for the 360 could help make the console more competitive against Sony's upcoming PS3, Kim things the main development that could help jumpstart 360 sales in Japan are game titles.

Kim said that Microsoft plans to have 110 titles available for the 360 by the end of the year in Japan and 160 in North America.

"It's all going to be about the content and how customers value the content," he said.

Hit the jump for the official press release with details on new Live games, the Pac-Man World Championships, Xbox 360's HD-DVD player, some new titles and XNA support in Japan.
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 11:07:55
Citazione di: Turrican3 il 20 Settembre, 2006, 11:02:54
Anche perchè dovrebbero spiegarmi che razza di roba potrebbe venir fuori da un accrocchio che ricampionasse l'uscita analogica del 360 per (ri)convertirla in digitale (HDMI), le cose sono due: o viene una porcata o costa un botto. :sweat:

O no?! :mmmm:

Guarda... non mi stupisco se il chip ATI è stato disegnato nativamente anche per quello e sia solo un discorso sw. Bhò... stiamo a vedere...
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Mystic il 20 Settembre, 2006, 11:08:25
Citazione di: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 11:06:50
A me risulta di si.
ti risulta sbagliato
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 11:11:05

"I pointed out that some movie studios have said they will use HDMI output as a form of copy protection and Kim acknowledged that if a studio uses that scheme then HDMI will indeed be required."

Mi ricodo di aver appunto letto he non so che consorzio del menga aveva deciso che il 1080p poteva essere usato solo da connessioni HDMI e che il Component sarebbe dovuto arrivare solo a 720p.
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Giulo75 il 20 Settembre, 2006, 11:14:09
Citazione di: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 11:11:05
"I pointed out that some movie studios have said they will use HDMI output as a form of copy protection and Kim acknowledged that if a studio uses that scheme then HDMI will indeed be required."

Mi ricodo di aver appunto letto he non so che consorzio del menga aveva deciso che il 1080p poteva essere usato solo da connessioni HDMI e che il Component sarebbe dovuto arrivare solo a 720p.
E' un discorso di protezione e DRM e le solite amenita' delle major. Ma entrera' in vigore solo dal 2008/09.
Quindi credo che fino a tale data anche senza HDMI si possa usufruire dei 1080p.
Ciauz!
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Turrican3 il 20 Settembre, 2006, 11:17:16
Citazione di: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 11:07:55Guarda... non mi stupisco se il chip ATI è stato disegnato nativamente anche per quello e sia solo un discorso sw.

Ma io non stavo parlando del chippone grafico bensì, molto più banalmente (si fa per dire :notooth:), del tipo di connessione.

Dando per scontato che al momento il 360 esca solo in analogico (VGA/component, il composito non conta :hihi:) mi domandavo a quale prezzo si potesse tirar fuori un segnale HDMI senza dover modificare la macchina: ricordiamoci che dentro il 360 -come in tutte le console del resto- c'è già un DAC quindi presumo che in qualche modo sarebbe possibilissimo ottenere una uscita di qualità prelevando il segnale digitale a monte anzichè passare per ben DUE conversioni (digitale --> analogico (uscita video 360) --> di nuovo digitale :sweat:) con l'eventuale cavo esterno, tutto qua...
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Mystic il 20 Settembre, 2006, 11:18:57
Citazione di: 400finiti il 20 Settembre, 2006, 11:14:09
E' un discorso di protezione e DRM e le solite amenita' delle major. Ma entrera' in vigore solo dal 2008/09.
Quindi credo che fino a tale data anche senza HDMI si possa usufruire dei 1080p.
Ciauz!
esatto  ;)
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 11:19:59


"The problem with component video is that right now it will not pass 1080i—forget about 1080p—signals on either HD-DVD or Blu-ray players. Neither next-generation optical disk camps want to talk about this serious "little" problem. Why won't these new players (or future recorders) pass along a 1080i signal? Because component video is an analog connector, not a digital one. The content providers (Hollywood Studios) are so concerned about piracy that they want the hardware manufacturers to turn off component video altogether."

link (http://news.digitaltrends.com/talkback102.html)
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 11:21:29
Citazione di: 400finiti il 20 Settembre, 2006, 11:14:09
E' un discorso di protezione e DRM e le solite amenita' delle major. Ma entrera' in vigore solo dal 2008/09.
Quindi credo che fino a tale data anche senza HDMI si possa usufruire dei 1080p.
Ciauz!

Io non sto parlando di limitazioni tecniche del Component... ma di decisioni politiche.
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Turrican3 il 20 Settembre, 2006, 11:22:23
Ma quelle decisioni politiche dovrebbero essere legate esclusivamente ai nuovi media HD (BR e HD-DVD), non ai giochi... giusto?! :look:
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 11:24:11
Citazione di: Turrican3 il 20 Settembre, 2006, 11:22:23
Ma quelle decisioni politiche dovrebbero essere legate esclusivamente ai nuovi media HD (BR e HD-DVD), non ai giochi... giusto?! :look:

Sperem... almeno uno si evita di prendere un cavo in più se non è interessato al 1080p per film sulla X360.
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 12:28:00


Today at the Tokyo Game Show 2006, Microsoft Corp. delivered information on new and improved entertainment experiences for Japanese gamers, including details of the Xbox 360™ library of nearly 110 high-definition games available this holiday season in Japan, which will include the highly anticipated "Blue Dragon" from Microsoft Game Studios. Microsoft also paid tribute to NAMCO BANDAI Games and "Pac-Man," announcing that the first "Pac-Man" World Championship will be held in early 2007 using Xbox 360 and Xbox Live® Arcade. Microsoft also revealed details of other entertainment offerings enabled through Xbox 360, with availability date and pricing provided for the Xbox 360 HD DVD player in Japan, as well as news of an update that will allow the Xbox 360 console to output full 1080p games and video.

At the best-attended gaming convention in the world, Microsoft showcased games that will boost the Xbox 360 software library in Japan to nearly 110 titles by holiday season 2006 as well as more titles coming well into 2007. The Xbox 360 games showcased include "Blue Dragon" (Microsoft Game Studios), "Lost Planet: Extreme Condition" (Capcom), "Dead or Alive: Xtreme 2" (Tecmo Inc.) and the newly announced "Trusty Bell" (NAMCO BANDAI Games), and a host of anticipated Xbox Live Arcade titles. For 2007, Microsoft also announced a pipeline of great games that include the epic role-playing game (RPG) "Infinite Undiscovery" (Microsoft Game Studios).

"The key to winning the hearts and minds of the Japanese market is great games, and this great lineup demonstrates that Xbox 360 has those games in spades," said Peter Moore, corporate vice president of the Interactive Entertainment Business in the Entertainment and Devices Division at Microsoft. "Our lineup of role-playing games from the acknowledged masters of the genre is proof positive that there has never been a better time for Japanese gamers to jump in and pick up an Xbox 360 system."

Many game titles, including the much-anticipated epic RPG "Blue Dragon," will be playable for the first time in the Microsoft® booth at the Tokyo Game Show. Other playable titles include "Lost Odyssey™" (Microsoft Game Studios) and "Viva Piñata™" (Microsoft Game Studios).

Xbox Live Arcade and the "Pac-Man" World Championship

With the creator of "Pac-Man," Toru Iwatani, onstage Peter Moore announced that Microsoft and NAMCO BANDAI Games will host the first "Pac-Man" World Championship in early 2007. The top 10 players in the world for "Pac-Man" on Xbox Live Arcade will compete for the title in New York City. More details, including how to qualify for the championship, will be made available in the coming months.

Continuing its tremendous momentum, Xbox Live Arcade has also announced in Tokyo a host of exciting new games, including some that will be exclusive to the Japanese market. Gamers will have the opportunity to try a host of new games on the show floor, including the classic side-scroller "Contra" (Konami Corp.), the space-shooter "Gyruss" (Konami), the enemy-popping classic "Dig Dug" (NAMCO BANDAI Games), arcade favorite "Track & Field" (Konami), "New Rally-X" (NAMCO BANDAI Games) "Rush'n Attack" (Konami), a favorite 1980s side-scroller, and the inimitable "Ms. Pac-Man" (NAMCO BANDAI Games). In addition, the Japan-exclusive Xbox Live Arcade game "Yie Ar Kung Fu" (Konami), one of the very first fighting games, was announced for release in 2007.

Xbox 360 HD DVD Player and 1080p Support

Microsoft announced pricing and availability details for the Xbox 360 HD DVD Player in Japan. The accessory will launch on Nov. 17, 2006, priced at ¥19,800 (estimated retail price), and will come with an Xbox 360 Universal Media Remote.

"Xbox 360 and the HD DVD Player together deliver the most powerful and affordable games and movie system for Japanese consumers," Moore said. "The freedom to choose their entertainment experiences is extremely important for consumers as they enter the next generation."

In addition, Microsoft announced that its fall software update, scheduled for release later this year, will allow all Xbox 360 consoles around the world to output game and movie content in 1080p resolution.

XNA

Demonstrating its pledge to democratize game development for tomorrow's game developers, Microsoft announced that four Japanese universities will use its XNA™ Game Studio Express software in educational material and research within their course offerings. The XNA software allows hobbyists, students and independent game developers to create games for Windows® and, for the first time, Xbox 360 with the goal that user-generated games made with XNA will arrive on Xbox Live Marketplace. Tokyo University, Tokyo Polytechnic University, Ritsumeikan University and Osaka Electro-Communication University join the dozens of universities worldwide that have pledged support for Microsoft's XNA vision and are recognizing the potential of XNA Game Studio Express as an educational tool. As a result, these four schools will integrate XNA software into their game development curricula, labs and games-related research.

"As I turn my attention and passion toward teaching the next generation of game developers, I am thrilled with XNA Game Studio Express and related products," said Toru Iwatani, a lecturer at Tokyo Polytechnic University and original creator of "Pac-Man." "I believe that these products are attractive and effective because they create a development environment that matches the skill level and area of expertise, widening the entry of future developers into game development."

XNA Game Studio Express beta was made available to users worldwide on Aug. 30, 2006. The final version of XNA Game Studio Express will be made available this holiday season.
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Turrican3 il 20 Settembre, 2006, 12:35:01
Ho unito i due topic :beer:
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 12:35:45
Citazione di: Turrican3 il 20 Settembre, 2006, 12:35:01
Ho unito i due topic :beer:

Si scusa... mi sono rincoglionito... :notooth:
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Mystic il 20 Settembre, 2006, 13:18:31
ma chi ha messo sto titolo cagoso?

almeno inserite la cosa dei 1080p nel titolo...

cosi non attira nessuno...  :ohno:

certo che devo proprio spiegarvi tutto  :book:
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Turrican3 il 20 Settembre, 2006, 13:23:38
Adesso va meglio? :old:
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Mystic il 20 Settembre, 2006, 13:26:34
Citazione di: Turrican3 il 20 Settembre, 2006, 13:23:38
Adesso va meglio? :old:
:silvio:
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: Turrican3 il 20 Settembre, 2006, 16:21:04
Quote da Eurogamer:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=67753

Meanwhile, the company's autumn software update for the Xbox 360 dashboard will allow the console to output movie and game content in 1080p resolution. 720p games will be able to upscale to 1080p, although there will be no HDMI output.

Si direbbe un po' diverso da quello che si poteva intuire in precedenza: in pratica è il 360 che scala l'uscita da 720p a 1080p, ma questo non è del tutto equivalente a un 1080p nativo... Giusten? :doubt: :look:
Titolo: Re: [TGS2K6] 110 giochi per X360 + annunciato supporto 1080p
Inserito da: .:|Physalis|:. il 20 Settembre, 2006, 16:35:47
Citazione di: Turrican3 il 20 Settembre, 2006, 16:21:04
Quote da Eurogamer:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=67753

Meanwhile, the company's autumn software update for the Xbox 360 dashboard will allow the console to output movie and game content in 1080p resolution. 720p games will be able to upscale to 1080p, although there will be no HDMI output.

Si direbbe un po' diverso da quello che si poteva intuire in precedenza: in pratica è il 360 che scala l'uscita da 720p a 1080p, ma questo non è del tutto equivalente a un 1080p nativo... Giusten? :doubt: :look:

Io ho capito che:

DVD -> upscale a 1080p
Giochi 720p/1080i* -> upscale a 1080p
Giochi futuri -> potranno supportare nativamente il 1080p**


*: cioè quelli già usciti o che usciranno nell'immediato futuro
**: quindi non un upscale ma proprio il motore pompa fino a 1080p