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Turrican3

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Le strategie nextgen di Capcom

Aperto da Turrican3, 23 Gennaio, 2014, 15:46:40

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Turrican3

Citazione

Happy New Year.

In the current fiscal year, which ends in March 2014, some of our businesses have performed well while others have been somewhat weak. For example, "Monster Hunter 4" and our pachislo machines have been strong performers but our mobile contents business has not met our expectations.

In June 2013, we started discussions to create a five-year plan consisting of a 60-month map and a 52-week map. One element is a comprehensive review of our software development operations.

In 2014, we will integrate our global operations and sales departments. Our goal is to further strengthen marketing strategies for (1) downloadable content (DLC), (2) mobile contents, (3) online operations, and (4) brand contents. I believe that we have largely completed the framework needed for reexamining development operations and reinforcing marketing strategies. Our next objective is to provide to as many people as possible a variety of products that take full advantage of Capcom's vast amount of content.

Marketing channels are expanding horizontally in a dramatic fashion because of rapid changes in the operating environment in the game industry. To succeed, Capcom must execute strategies and target the constant changes in our markets. Accomplishing this will allow us to become one of the world's leading companies in five years.

I want to build a development framework that can put the right people in the right places. This process will reflect an understanding of what consumers want and what types of products have become hits. From now on, I plan to hire at least 100 software developers every year to give us an even more powerful development workforce. Furthermore, I want to establish clear targets for these developers so they can help make Capcom even stronger.

I strongly believe that all of Capcom's stakeholders have much to look forward to as we continue to leverage our resources to create new and exciting ideas and values.

Chairman and Chief Executive Officer (CEO)
Kenzo Tsujimoto

http://www.capcom.co.jp/ir/english/president/ceo_message.html

I progetti sul piano tecnico li abbiamo visti in questo thread.

Quelli strategico-finanziari invece sono i seguenti, e prevedono di concentrare il marketing su:

1 - contenuti scaricabili extra (DLC)
2 - contenuti mobile
3 - contenuti online
4 - marchi/IP

L'ordine/priorità non è mio ma di Capcom. :ciao: :sweat:

Joe

 :| complimenti per le priorità, questo fa capire cos'ha generato più introiti negli anni passati.

Turrican3

Siamo rovinati. :sisi:

E ce lo dicono pure. :hihi:

Solid Snake


Frozzo

Citazione di: Turrican3 il 23 Gennaio, 2014, 15:46:40
Quelli strategico-finanziari invece sono i seguenti, e prevedono di concentrare il marketing su:

1 - contenuti scaricabili extra (DLC)
2 - contenuti mobile
3 - contenuti online
4 - marchi/IP

L'ordine/priorità non è mio ma di Capcom. :ciao: :sweat:

Gli lascio 36 mesi perchè sono ottimista, poi se la inghiotte l'Activision di turno a 30 dollari.

Bluforce

Oh, ma vi ricordate Capcom?

Eh, peccato.

Rh_negativo

Sono anni che le loro strategie sono queste :\

Oltretutto:
Oggi hanno annunciato Dead Rising collection per X360 (contentente titoli di un secolo fa ormai) su steam cercano di rivendere ANCORA RE4 con le texture cambiate... ovviamente conoscendoli avranno previsto 32 milioni di copie e poi si batteranno il petto per non esserci arrivati :|

Settimana scorsa hanno anche rilasciato un video "grazie per aver comprato i nostri prodotti nel 2013"... tra immagini di RE6 DMC Remember me e Lost Planet 3 prendeva malissimo solo a guardarlo :|

Sensei

Citazione di: Rh_negativo il 23 Gennaio, 2014, 20:42:02
Sono anni che le loro strategie sono queste :\

Oltretutto:
Oggi hanno annunciato Dead Rising collection per X360 (contentente titoli di un secolo fa ormai) su steam cercano di rivendere ANCORA RE4 con le texture cambiate... ovviamente conoscendoli avranno previsto 32 milioni di copie e poi si batteranno il petto per non esserci arrivati :|

Settimana scorsa hanno anche rilasciato un video "grazie per aver comprato i nostri prodotti nel 2013"... tra immagini di RE6 DMC Remember me e Lost Planet 3 prendeva malissimo solo a guardarlo :|
stavo per rispondere ma hai giá detto tutto.....meglio cosí mi sono risparmiato un pop' di cellule epiteliali sui tasti  :gogogo:

Turrican3

Citazione di: Bluforce il 23 Gennaio, 2014, 18:45:04Oh, ma vi ricordate Capcom?

Nel weekend per una mezza coincidenza ho rimesso su la OST di Okami.

Che tristezza.

Ma continuo a sperare che si possano risollevare... anche se non saprei dire come, perchè l'impressione - non è che la conosca a menadito Capcom - è che negli ultimi anni abbiano perso uomini importanti (Mikami, Kamiya, Inafune... e magari non sono nemmeno i soli) e temo che queste cose alla lunga si paghino. Carissime. :|

Sensei

capcom ormai sará solo picchiaduro in cross-over (tra poco ritroveremo Striiiiiiiiiit faitaaaar vs despereeeeeeit auseeeeeuaiffeeeeeeee!!!!) e l'ennesimo Gear of War vestito da RE....  :tsk:

Turrican3

CitazioneTsubaki: Is that so!? But in all honesty, what I'm hoping for here is a sequel to the game. After all, even with Capcom vs. SNK, it wasn't until CvS2 that it became a huge hit. Even today it's still hailed as an incredible fighting game. So I was hoping for a similar development to happen with Street Fighter X Tekken.

Ono: That's what I've always been telling the company too. But at the end of the day, there are just some brick walls that a salaryman can never overcome *laughs*. For instance, if a game doesn't sell over 2 million copies, then we'd have to put the brakes on any plans for a sequel. All that means is that we weren't capable enough. And all we can do after that is to reflect on the experience, take what we can learn from it, and try to apply those lessons on some other title.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=908903

L'intervista era legata a Street Fighter ma la parte in grassetto è ahimè di carattere generale. :|

Sempre via GAF, giusto per avere un'idea approssimativa di cosa potrebbe rappresentare quella soglia al giorno d'oggi:

Of note, here are some recent AAA games that did and didn't make it over that bar.

http://www.capcom.co.jp/ir/english/business/million.html

Over 2 million:
-Resident Evil 6: 5.9 million
-Street Fighter IV: 3.3 million
-Marvel vs Capcom 3 Fate of Two Worlds: 2.2 million [Note: This has licensing issues and is pretty borderline.]

Not over 2 million:
-Street Fighter X Tekken: 1.7 million
-DmC Devil May Cry: 1.6 million
-Dead Rising 3: 1.4 million [Note: This was a launch title and published by MS, and DR2 did 2.9 million, so it's a bit more open.]
-Dragon's Dogma: 1.3 million
-Lost Planet 3: Less than 1 million

I left off their handheld and downloadable titles since I doubt those get the same standards applied.

Rh_negativo

CitazioneNot over 2 million:
-Dragon's Dogma: 1.3 million

noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo  :'(

(Dragon's Dogma 2 è l'unica cosa che vorrei da Capcom)

Turrican3


Bluforce

Beh, voglio sperare che alcuni giochi "di nome", abbiano un seguito. Se no finisce che fanno RE, Street Fighter e basta :D

Joe

Citazione di: Rh_negativo il 14 Ottobre, 2014, 00:33:07
noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo  :'(

(Dragon's Dogma 2 è l'unica cosa che vorrei da Capcom)

Purtroppo è un gioco troppo vecchio stampo (e a me piace per quello, grezzo ma con tanto contenuto sotto la corteccia. Peccato non essermici messo come si deve  :( ) e poco pompato. Pensavo avesse venduto addirittura meno.