News:

8 Luglio 2005: Gamers4um è finalmente un "vero" forum... da parte mia
un caloroso benvenuto a tutti i vecchi e nuovi iscritti!!
Turrican3

Menu principale

Topic unico - voci / notizie multipiattaforma nextgen (PS5 / XSX)

Aperto da Turrican3, 7 Luglio, 2017, 14:03:36

Discussione precedente - Discussione successiva

0 Utenti e 1 Visitatore stanno visualizzando questa discussione.

Danziger

Che belli i tempi quando PS1 appena uscita le suonava ai PC ultrapompati, e di santa ragione  :'( :'(

Danziger

Intanto...

https://www.vg247.it/2018/04/16/playstation-5-2019-lanno-giusto/

Io continuo a dire: annuncio all'E3 2019, e lancio entro la fine dell'anno, per PS5!

Per quanto riguarda MS non saprei, ma non mi aspetto tempistiche molto differenti!

Bluforce

Dubito presenteranno all'E3. Lì annunceranno i dettagli per l'uscita.

Sony per PS5 farà l'evento specifico prima dell'E3, così da avere i riflettori tutti per lei e monopolizzare la stampa :sisi:

Turrican3

Citazione di: Bluforce il 16 Aprile, 2018, 18:53:45D'altro canto i margini di miglioramento dal punto di vista estetico diventano sempre più impercettibili.

Secondo me più che la GPU sarà da vedere che CPU monteranno le nuove console. Sarà lì che risiederà "il salto".

Quoto su entrambi i fronti, in particolar modo sul secondo: mi aspetto che le cose più interessanti (se ci sarà la volontà e/o l'incentivo a farlo) arrivino da lì... almeno per quanto mi riguarda.

Danziger

Playstation Meeting di fine 2018?

Potrebbe anche essere...

Bluforce

Personalmente ritengo difficile la presentazione di una nuova console a ridosso del periodo natalizio. Sarebbe controproducente.

PS4 fu presentata a febbraio 2013 con uscita a fine anno.

Turrican3

Esatto, non ha senso "bruciarsi" la stagione natalizia... evento dedicato o E3, non vedo alternative, ma di sicuro non a ridosso delle lucrosissime festività!


Turrican3

https://www.resetera.com/threads/microsoft-is-looking-for-a-senior-engineer-with-knowledge-of-gddr6-for-future-xbox-design-projects.37207/

Microsoft alla ricerca di personale per progetti Xbox futuri con esperienza in memorie GDDR6 e varie tecnologie di stoccaggio dati (HDD, SSD, flash, ecc.)

Biggy

Un riassunto di tutti i rumours sulla nuova console Sony

https://www.techradar.com/news/gaming/consoles/ps5-release-date-news-and-features-1213409

With no official word from Sony, it's difficult to know exactly when we might get to see a PS5, so all we have for the moment is the guesswork of industry analysts to go on. 

Analysts are predicting we could see the PlayStation 5 as soon as 2018 but the most likely outcome is 2019 or 2020. In an interview with the Wall Street Journal, analyst Damian Thong (who previously predicted the PS4 Pro and Slim) suggested that the console would arrive in the latter half of 2018. Though this release seems very early, it's supported by a report in SemiAcccurate which claims that the number of developer kits handed out points to plans for a 2018 release.

Another analyst, however, believes we'll have to wait a little longer. Speaking to GamingBolt, Michael Pachter said that though he thinks the PS5 will be a half step and will be backwards compatible with the PS4 Pro he doesn't think we'll see it until "2019 or 2020 but probably 2019." 

This slightly later release, he says, would make more sense as it would fall in line with predictions for when the 4K TV market in the US will reach 50%. "I think Sony has probably got the next console cycle lined up already", he says, "I think they already know what they've got to do."

More recently Pachter reiterated this claim, saying that Sony would most likely release the new console in 2020. He added that at this time he thinks the PS4 Pro will become the base model PlayStation and will see a reduction in price. 

PS5 news and rumors

Without any official PS5 announcement from Sony, solid news is pretty thin on the ground at the moment. But, as always, we do have rumors and we've collected and assessed them right here.

Eurogamer tech analysis

A recent report from Eurogamer has attempted to narrow down a possible release date based on when technologies advanced enough to justify a generational leap will be available to Sony. The most important things that will need to advance will be the console's processor and its memory and in both cases, Eurogamer has determined that we're unlikely to see a new console released before the very end of 2019.

Even if Sony did manage to push its console out at this date, the cost of production would make the PS5 far too expensive, making it more likely that we won't see the console released until the end of 2020 if Sony has any intention of making it an appealing proposition. 

Andrew House talks the next generation

Former Sony chief, Andrew House, has been speaking about what the next generation of consoles could look like at the GamesBeat conference recently. Though House refused to comment specifically on the PlayStation 5 itself, he did say that he believes physical discs will stick around for a while yet as a result of the need to continue tapping into developing markets where downloadable titles may not be quite as compatible with limited internet infrastructure.  

In other markets, however, he thinks that streaming games will be a big part of the next generation of consoles.

House also stated that he thinks the PS4 and the PS4 Pro still have a long life in them yet. This doesn't necessarily cancel out the rumors that the PS5 will be with us in the next one to two years; if the reports that the console will be backwards compatible are true then the PS4 generation will remain relevant long into the lifecycle of the PS5. Regardless, given that House was unwilling to comment on the PS5 despite being pushed, these details can only be considered speculation at the moment.

The SemiAcccurate report

SemiAccurate (via ResetEra) is claiming that it's received some leaked information on the yet-to-be-announced console and says that the number of dev kits which have been distributed suggests the console could be released in 2018. 

In addition to this, SemiAccurate also reports that Sony will use this console to push its VR efforts even further, with VR-tech baked in at the Silicon level, and will sport a GPU based on AMD's Navi architecture with a CPU that's potentially a custom item from AMD's Zen line.

Though SemiAcccurate has a decent track record with its reports, having accurately reported Nintendo's Nvidia partnership for the Switch and the PS4 specs back in 2012, we still say take this with a pinch of salt. 

Though the specs sound plausible, a 2018 release date doesn't. Regardless of how many developer kits that Sony has distributed, it feels to soon after the release of the PS4 Pro for the next PlayStation console. Besides that, now that we're four months into the year it doesn't feel like there's sufficient build-up time to the introduction of a new console generation. The PlayStation 5 would have to already be in manufacturing for a 2018 release date to be possible and we're pretty sure we'd have heard something about that by now. 

The Marcus Sellars claims

Renowned leaker Marcus Sellars has been making some bold claims on Twitter recently (Via GameRant), alleging that PS5 development kits are already in the hands of third-party developers. He also claimed that Nintendo is planning a Direct stream for March 8 (something which has since proven to be accurate). In fact, Sellars has been accurate with his claims a few times: recently he revealed Metroid Prime 4 was being developed by Bandai Namco.

However, Sellars didn't provide any evidence to back up his claims so they really can't be taken as anything more than rumor at the moment. 

Something which may be interesting in relation to this, though, is that recently CD Projekt Red revealed that their upcoming title Cyberpunk 2077 was being developed for current and next generation consoles which came as a great surprise to many. Whether this means they're one of the third-party developers at work with these rumored kits is yet to be seen. 




Insomma, alla fine solo Patcher (noto per non azzeccarne una  :hihi: ) parla di 2020 (ogni tanto di 2019, ma più 2020), ma tutti gli altri analisti, insiders, leak e rumours portano al 2018.

Nessuno ci vuole credere ma, dato di fatto, tutte le fonti più accreditate parlano di un arrivo imminente.

Un ulteriore elemento è la notizia dell' accelerazione dei processi produttivi delle CPU a 7nm AMD che costituiranno il cuore della nuova console.

https://multiplayer.it/notizie/198442-playstation-5-potrebbe-arrivare-prima-del-previsto-a-pieno-regime-la-produzione-di-chip-da-7-nanometri.html

PlayStation 5 monterà una CPU Ryzen da 7 nanometri e arriverà nel 2020, secondo le ipotesi più accreditate (QUALI??? VEDI SOPRA). Tuttavia è possibile che il progetto subisca un'accelerazione improvvisa, o quantomeno è ciò che fa pensare la produzione a pieno regime di chip da 7 nanometri cominciata a Taiwan.

I riferimenti alla destinazione d'uso dei chip è stata chiarita dal presidente di Taiwan Semiconductor Manufacturing Company, C. C. Wei, durante l'ultima conference call sui dati finanziari dell'azienda.


"Oltre cinquanta linee produttive sono state pianificate entro la fine dell'anno per applicazioni che vanno dai dispositivi mobile alle CPU per server, dai processori di rete al gaming, dalle GPU al PGA, passando per le criptovalute, l'automotive e l'intelligenza artificiale", ha dichiarato Wei. "La produzione dei nostri chipset da 7 nanometri è a pieno regime."


Come già riportato, PlayStation 5 utilizzerà con ogni probabilità la prossima generazione di APU prodotta da AMD, che potrebbe tradursi nell'adozione di chip grafici con architettura Navi e di processori appartenenti alla linea Zen 2. Si tratta in entrambi i casi di componenti caratterizzati da un processo produttivo a 7 nanometri.



Turrican3


Turrican3

Citazione"By the end of GTA4 we had characters that could be shot, grab and react to the wounds, stagger about over uneven streets while still firing their weapons back at the player - with realistic gun shot recoils being fed back into physics - all entirely dynamically simulated. And this was then being applied to every NPC in the whole game. It was a huge deal - and phenomenal responsibility - for us. By comparison, another project using Euphoria on a different physics engine was constantly fighting instability and had to use layers of additional - and sometimes unpredictable - cheat forces to achieve a level of control."

So results varied from project to project, it was more computationally expensive than traditional methods, and not every studio can just hire a pet scientist. Not only that, it's something that's difficult to sell to a customer, too. Painstaking recreations of real-world locations offer the promise of virtual tourism. Gameplay gimmicks provide a hook. 'Realistic ragdolls' isn't exactly something developers can slap on the box, so most just choose to not bother with the costly, time-hungry process. More traditional, tailor-made animations are also much more gameplay trailer-friendly, and it's difficult to establish a consistent style when a dynamic simulation wrestles control from canned animations in specific circumstances.

"I think in the triple-A arena it's harder for these things to advance at such a rapid pace," Denholm muses. "Graphics sells, so having it as a priority is an easy choice for research and investment. Complicated, unproven control systems or intricate AI can take much longer to build and prove out - and sometimes, if they do work really well, they will often fade into the background of a game experience, unnoticed or underappreciated. Putting believable, dynamic, reactive characters in a fun sandbox world took us years to get right - it requires the trust and belief from all involved that it will be worth the journey."

https://www.eurogamer.net/articles/2017-02-12-one-thing-about-gta4-has-never-been-bettered

+

Legge di Moore agli sgoccioli (non da oggi)

+

impossibilità di reggere il modello economico delle console troppo costose (che comunque per i due punti precedenti non è detto porterebbe alle rivoluzioni auspicate)

=

togliamoci (toglietevi :look:) dalla testa improbabili rivoluzioni videoludiche e/o console da 800-1000€... semmai procuratevi un pannello 4K se proprio ci tenete, è lì che andrà (come al solito) la maggior parte dell'industria. :D

Turrican3



Questa è per il buon Biggy che più volte aveva ipotizzato una PS4 "da passeggio" come se bastasse uno schioccar di dita.

Peraltro Digital Foundry nel video si limita all'aspetto puramente tecnologico, laddove io nutro delle perplessità anche su quello commerciale (Sony, e Microsoft naturalmente, sembrano interessate alla fascia medio-alta del mercato per ciò che concerne le specifiche tecniche, per quanto io rimanga decisamente convinto che da tempo esse pesino molto meno di quanto si creda, e proprio Switch non ne è che l'ennesima conferma)

Rot!

Non mi imbarco nel commentare una cosa di cui poco capisco, il video manco l'ho visto.
Pero' puntualizzo: a dire il vero Sony si e' dimostrata da tempo interessata al gaming portatile e in modo specifico a rendere la sua libreria fruibile on the fly. Switch alla resa dei conti non mi sembra soffra troppo il paragone tecnico con Xbox e PS4 e il primato tecnologico, da quando il gaming su pc e' stato sdoganato non ha piu' senso: Sony e M$ IMHO puntano ad offrire il miglior rapporto qualità prezzo, cosa che le posizione necessariamente nella fascia mediana.

Il problema a mio avviso sarebbe piu' che altro commerciale: switch sta andando bene, ma di solito chi segue e copia non riesce a ricreare lo stesso appeal. Inoltre Nintendo sta davvero facendo un bel lavoro dal punto di vista del sw, Sony ormai promette remake, remaster e uno o due giochi per generazione, davvero troppo poco.

Saluti

Turrican3

Citazione di: Rot! il 13 Maggio, 2018, 10:50:42
Pero' puntualizzo: a dire il vero Sony si e' dimostrata da tempo interessata al gaming portatile e in modo specifico a rendere la sua libreria fruibile on the fly.

Ma parli del remote play di Vita o che altro? :look:

Citazioneil primato tecnologico, da quando il gaming su pc e' stato sdoganato non ha piu' senso: Sony e M$ IMHO puntano ad offrire il miglior rapporto qualità prezzo, cosa che le posizione necessariamente nella fascia mediana.

Tolto il mobile che è un mondo a sé la quasi totalità del software oggigiorno è progettato in ottica console, quindi a mio parere l'esistenza dell'alternativa PC non modifica sostanzialmente la percezione delle masse di ciò che rappresenti una console Sony/MS.

Insomma è un po' come dire che una BMW è una vettura di fascia media perché esistono le Ferrari: la frase tecnicamente è ineccepibile, ma che volume (e che prezzi...) di mercato hanno le seconde rispetto alle prime?