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[NSW][PC] DAEMON X MACHINA

Aperto da Turrican3, 12 Giugno, 2018, 18:53:14

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Pila87


Ifride

Nuovo video intervista



Sempre più interessante   :gogogo:

Turrican3


Ifride

http://www.nintendolife.com/news/2018/08/kenichiro_tsukuda_explains_how_daemon_x_machina_will_be_the_best_mech_game

Speaking with Nintendo recently, Daemon X Machina producer Kenichiro Tsukuda explained how his game would take into consideration the many environments people play in when asked about how he would provide the best mech game experience possible:

One way we hope to achieve that is by making it appropriate for the age we're now living in. The environments in which people are playing are always progressing and changing – we see advances in hardware, and now with Nintendo Switch, people can play both at home and on-the-go, and also online.

He further explained this, noting how there would be features tailored to environments and ensuring the game was widely accessible:

By adding features that players will be able to enjoy, not just within the game, but rather tailored for each of these individual environments, we hope to create a game that lots of people will be able to enjoy.

In terms of gameplay, we've made it so that you can fight with the style you want – you can get new equipment and change it in real-time on the battlefield, so you can alter your tactics at any time. We're also working to make it so that you can train up and customise your mech, and strengthen it beyond mere equipment. This means that anybody should be able to play in the way they want, without having to rely entirely on their skills.

In a separate question, it was discussed how Fire Emblem: Awakening and Fire Emblem Fates character designer, Yusuke Kozaki, was behind the designs in Daemon X Machina:

There are all kinds of characters in the game. There's someone who watches in the wings, and will come to help if your character gets into a sticky situation. We have two brothers who search battlefields for weapons and parts to sell, and another character with a dark past.

The characters you meet will sometimes be your allies, and sometimes your enemies. Mr Kozaki is currently working on the character designs, so I hope to be able to show them to you and talk a bit more in the future.

Elaborating on this, Tsukuda once again reiterated how the unique art for this title came about:

With so many different games out there, you kind of develop a fixed concept of what a game in a particular genre should look like. However, games are also creative works, so I feel we have the freedom to have an individual style.

So although this is a mech action game, instead of going for photorealism, I wanted to try our hand at a more comic- or anime-like visual style. The staff agreed with me, and so that's the approach we're pursuing.

More details about Daemon X Machina will be revealed at Gamescom 2018. Tell us in the comments if you're excited for some mech action on Switch.

Ifride



Ifride

#21
Intervista di everyeye, anche questa interessante.
https://www.everyeye.it/articoli/intervista-daemon-x-machina-gameplay-storia-comparto-artistico-parla-kenichiro-tsukuda-40614.html

Everyeye.it: Parlando di estetica, siamo rimasti colpiti dallo stile artistico: lontano dal fotorealismo e più vicino agli anime e ai fumetti, ma con una palette cromatica davvero esuberante. Cosa ha influenzato questa particolare scelta?
Kenichiro Tsukuda Penso che ultimamente ci sia una tendenza diffusa nella maggior parte dei giochi, ovvero di utilizzare uno stile fotorealistico. Questo non toglie che esistano tanti altri stili grafici e forme in cui l'arte viene rappresentata che hanno un seguito. Nello sviluppo di questo gioco abbiamo scelto uno stile diverso, lontano dal fotorealismo. Non c'è però un particolare stile di riferimento, ma da Giapponesi, abbiamo cercato di prendere il meglio di tutta quella cultura fatta di anime, manga e videogiochi con cui siamo cresciuti. La Scelta dei colori, così accesi e decisi, è inoltre una precisa volontà stilistica, intrapresa proprio per distanziarsi dal genere di riferimento, tradizionalmente più cupo e grigio.

Bluforce


Turrican3

La demo mi ha un po' spiazzato, mi aspettavo un titolo mooolto più immediato/frizzante invece sembra piuttosto complesso e "lento" a giudicare dai menu che si intravedono.

Devo riprovarlo con calma, tra l'altro ho fallito miseramente la prima missione per incapacità di trovare buona parte degli obiettivi. :bua: :sweat:

Bluforce

L'ho provato pur'io ed anche io ho le tue stesse perplessità.

Paga, a mio avviso, anche una grafica non all'altezza in modalità portatile (non ho provato in modalità dock). Manca pulizia, tutto tende ad impastarsi.

Non è mai chiaro dove sia il nemico, e l'ancoraggio per sparare lo avrei fatto manuale, non automatico. A me fa strano sparare ben fuori dal bersaglio colpendolo ugualmente.

Turrican3

Pure io portatile (troppo sonno :bua: :sweat:) ma quello che mi ha creato rogne non è stata la grafica bensì la mappa: insomma non sono riuscito a decifrarla in maniera corretta.

Sicuramente mi è sfuggita qualcosa (forse causa il sonno di cui sopra) dato che sono l'unico o quasi a scrivere queste cose.

Solid Snake

Provato in modalità TV non so non mi convince ne il sistema di combattimento ne la mappa dove non si capisce nulla

Sensei

Citazione di: Solid Snake il 16 Febbraio, 2019, 16:24:43
Provato in modalità TV non so non mi convince ne il sistema di combattimento ne la mappa dove non si capisce nulla
concordo. La mappa fatta molto male, la difficoltá calibrata con i piedi (soprattutto il boss) e in generale non mi ha dato buone sensazioni...peró ci spero comunque  :sisi:
Vorrei tanto un bel gioco di mech  :sisi:

Bluforce

C'è da dire che la demo è limitata per un motivo.

I giocatori (alcuni, parrebbe), verranno contattati via email, attraverso la quale sarà possibile condividere col team di sviluppo le eventuali criticità riscontrate.

Turrican3



Citazione- Producer from the PS2-era Armored Core series involved
- Game is using UE4
- Dynamic resolution up to 1080p docked / 720p undocked, but very rarely / basically never reached (in undocked mode)
- Docked resolution often around 1664*936, portable 896*504, down to 480p
- No AA whatsoever
- Presentation very well liked by John (except for no AA and performance), uses UE4 features such as Global Illumination; Mechs stand "properly" on inclines, likely using inverse kinematics.
- Performance has serious frame-pacing issues, the worst John has seen; additionally, framerate often sub-30fps in battles, down to ~19-20fps in heavy scenes

https://www.resetera.com/threads/digital-foundry-daemon-x-machina-demo-analysis.102278/post-18352698

L'analisi di Digital Foundry sulla demo, con sintesi da ResetERA dei punti principali.