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Turrican3

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[MULTI] The Witness - il nuovo gioco di Jonathan Blow

Aperto da SilentBobZ, 2 Dicembre, 2009, 07:18:18

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Bluforce

Video del making of (con Blow):


Post anche con immagini (la prima è meravigliosa):
http://blog.us.playstation.com/2013/05/23/the-witness-on-ps4-conversations-with-creators/

Durerà dalle 20 alle 40 ore. Mica male.

Rh_negativo

stilisticamente spettacolare.
Gameplay da decifrare :\

Bluforce

Citazione di: Rh_negativo il 24 Maggio, 2013, 00:35:24
Gameplay da decifrare :\
Assolutamente.

Blow comunque ha risposto a gente del PS Blog. Uno gli diceva che risolvere puzzle è noioso XD e lui ha risposto:
CitazioneAren't most shooter games "shoot guy, shoot guy, move on, rinse and repeat"?
I didn't realize that solving a puzzle is somehow a less worthwhile activity than shooting a guy!

Riguardo al gioco in sé, invece:
CitazioneThe game is definitely inspired by Myst, in terms of the setting and the mood. But when it comes to the gameplay we are pretty different. I always thought there was a lot of potential in first-person adventure games, and that potential never got explored when the genre died.
So part of what we are doing with The Witness is going back to that, and saying, knowing what we know now, post-2010, about how to design a good game, what if we went back to this older genre and applied this design knowledge (and applied modern technology!)

:D

Turrican3

Citazione di: Rh_negativo il 24 Maggio, 2013, 00:35:24stilisticamente spettacolare.
Gameplay da decifrare :\

Quoto questo signore baffuto, stesse mie impressioni. :sisi:

Bluforce


Turrican3

CitazioneThe Witness takes place on an island full of puzzles. The island is an open world; you can go anywhere you want, and the game does not try to force you into a linear path. For the past couple of years, we have had the island mostly built in a gameplay sense, and we were trying it out, moving things around, developing location concepts, tweaking puzzles. At this point, most of that stuff is figured out, so we are now going through all the areas of the island and detailing them.

What we learned in this process is that the island is in fact very big, for a place where you carefully visit every location during gameplay! Correspondingly, for a small independent team like ours, detailing this huge space is a lot of work!

Just the other week, we played through the game from start to finish, to get a fresh perspective and to see everything that is here (because when you are working on a small piece of a game for a long time, it becomes very easy to get tunnel vision and to see only that small piece). Originally I had meant to design an 8-hour game, but The Witness is more like 25-40 hours depending on how much you play (some of the game is optional!)

I suspect this is the biggest and most-intricate world ever built for a puzzle game (someone get a consultant from the Guinness Book to verify that!)

On the tech side, we are working on making The Witness run with a smooth and solid frame rate, making the graphics look as nice as possible, and ensuring that the streaming system loads things quickly. We wrote our own engine for this game, so on the one hand, it means we get to do a lot of work; but on the other hand, it means we have precise control and can tweak it carefully until it is the highest-quality experience we can deliver.

We look forward to giving you an excellent game!



http://blog.us.playstation.com/2013/10/16/the-witness-on-ps4-tiny-details-in-a-very-big-world/

Al momento l'articolo è solo in inglese, però se non altro ci sono delle (nuove?) immagini a corredo. :D

Bluforce

A me la direzione artistica di 'sto gioco piace un casino.

Speriamo abbia buoni puzzle, e potrei perderci delle ore.

Turrican3

Un gioco in cui:

- il creatore è il "papà" di Braid
- devi usare il cervello
- la palette non è in scala di grigio o marrone

è interessante per default. :sisi:

Joe

Citazione di: Turrican3 il 16 Ottobre, 2013, 15:47:21
Un gioco in cui:

- il creatore è il "papà" di Braid
- devi usare il cervello
- la palette non è in scala di grigio o marrone

è interessante per default. :sisi:

Sottoscrivo.  :sisi: :thumbup:

Sensei


stobbArt

piace un sacco anche a me, l'unica cosa che non mi convince del tutto è la resa dei corsi d'acqua, avrei preferito che ad essa fosse riservata una resa realistica tipo 3d dot game heroes :sisi:

Turrican3

Un maggiore realismo non avrebbe stonato un po' con la direzione artistica (apparentemente, da quel che si può giudicare) stabilita per il resto? :look:

stobbArt

sì, ma anche in 3d dot game heroes era così e il risultato mi piaceva un sacco :

Bluforce

Credo sia la prima volta che lo si vede in movimento, giocato:



E' offscreen, ma va beh. Ah, Blow stesso spiega un puzzle, quindi abbassate il volume e guardatelo distrattamente :D

Blasor

Citazione di: Bluforce il 16 Ottobre, 2013, 15:41:06
A me la direzione artistica di 'sto gioco piace un casino.

Esattamente. Soprattutto i colori.




Le quattro stagioni giapponesi :asd: