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Turrican3

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Nintendo Wii U - thread ufficiale

Aperto da Turrican3, 9 Giugno, 2011, 15:14:59

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Turrican3

#480
Citazione di: SilentBob il 25 Ottobre, 2012, 08:58:03A parte il Pad Pro privo di cuffie, nel padellone ci sarebbe anche un microfono integrato che potrebbero abilitare, cosi' adatti le cuffie che vuoi.

La mia impressione è che vogliano espressamente evitarlo per le (per loro) consuete paranoie da sconosciuti.

Se il principio è davvero questo allora sì, potrebbe bastare una semplicissima cuffia se il jack ha un qualche tipo di rilevazione dell'inserimento (il mio LG ce l'ha) e, ovviamente, se hanno previsto la cosa.


EDIT: per quel che vale (se ricordate ne abbiamo discusso pochissimo tempo addietro di questa faccenda) Iwata ha ufficializzato che la console sarà venduta inizialmente sottocosto e che le prenotazioni sono alquanto soddisfacenti:

CitazioneAlthough we had not begun advertising in the mass media at that time, many pre-orders started to be placed at retailers, and now we are even hearing that pre-orders are already sold out at some stores.
Of the two SKUs, it seems that the Wii U DELUXE SET, which is the high-end model, is doing better in terms of pre-order numbers. To give a nice anecdote which illustrates how well pre-orders are doing at the moment, GameStop, which is the largest specialty retailer of video games in the U.S., created a "waiting list" after all of their allocated pre-orders had been sold out, and as of last week, more than 250,000 consumers had put their name and contact details on the waiting list for a Wii U system.

As production only started this summer, it has now become more likely that it is our production capacity, rather than consumer demand, that will place limits on our Wii U prospects for this calendar year, but we will make every effort to supply as many units as possible, and we will strive to continue to ship Wii U hardware without any interruptions in each region even after its launch.
In this fiscal year we are looking to ship 5.5 million units of Wii U hardware and 24 million units of Wii U software. [titoli in bundle esclusi, ndTurry]

http://www.nintendo.co.jp/ir/en/library/events/121025/02.html

Citazione[...] the Wii U hardware will have a negative impact on Nintendo's profits early after the launch because rather than determining a price based on its manufacturing cost, we selected one that consumers would consider to be reasonable. In this first half of the term before the launch of the Wii U, we were not able to make a profit on software for the system while we had to book a loss on the hardware, which is currently in production and will be sold below cost.

http://www.nintendo.co.jp/ir/en/library/events/121025/04.html

Turrican3

Oh comunque al di là di tutto 'sta cosa della cuffia pare l'ennesima conferma che sull'online multiplayer serio il sistema non sarà all'altezza del Live.

SilentBobZ

Su Gamestop.com vendono questa come cuffia universale come accessorio per Wii U.
Sembrerebbe molto versatile su molti dispositivi :

http://www.gamestop.com/accessories/universal-afterglow-wireless-headset/103048#productDetails

Turrican3

Costa un botticello. :bua:
Ed è un wireless "farlocco", nel senso che ha un suo trasmettitore come quelle che si usano con i TV, hi-fi, ecc.

Ci vorrebbe una semplice cuffia Bluetooth (se supportata... dovrebbe esserlo sulla carta, visto che i wiimote vanno proprio in BT), o un'ancor più semplice cuffia stile 360.

Oppure lasciare semplicemente liberi di usare quel caxxo di microfono del padellone perlomeno in partite con amici, se davvero la paura è dei bestemmioni in salotto da sconosciuti.

Turrican3

Oggi due Nintendo Direct: uno nipponico incentrato su 3DS e WiiU, uno americano che dovrebbe essere interamente dedicato a 3DS.

Ian_solo

Nu nu nu, io questa volta non ci casco, aspetterò... molto... e forse poi deciderò  :D

Turrican3

Sempre estremamente interessante il Q&A con Iwata al recente briefing finanziario Nintendo.

Ho messo in evidenza alcuni punti:

CitazioneWhen we launched Nintendo Direct a year ago, we did not know how many people would care to watch it, but now it appears that as many as 600 thousand to 1 million people watch our Nintendo Direct videos in a week. Because Nintendo Direct can reach out to such a wide audience, we feel that it is definitely worthwhile to devote our energy to continuing our Nintendo Direct endeavors. In fact, each time we do a Nintendo Direct broadcast, more people visit the Nintendo eShop to download game demos and 3D videos, and it has become clear that it also leads to a higher use rate of the hardware, and even higher hardware sales. This convinces us that it is worthwhile to do regular broadcasts. I do not know when people will become bored with an average man in his fifties talking at length about games, but at the moment it appears that many people are enjoying and paying attention to our Nintendo Direct broadcasts, and while this is the case, we will continue to air them.

Sull'inaspettato successo dei Nintendo Direct.

CitazioneIf you look at how pre-orders are doing at the moment, it is not an exaggeration to say that Wii U is sure to sell well in this holiday season, as many of you are probably thinking. But we realize the biggest challenge is to make sure that Wii U sells well even in the next year after the holiday season, and we are working on that too. Nintendo tends to release too many titles at the launch of a hardware system and as a result suffers a drop in new games for quite some time after launch, and for the Wii U launch, we are being very careful not to let it happen. Fortunately, third-party publishers overseas are launching many titles for us this time, and we were able to push back the release of some of the titles that we had originally intended to release as launch titles until next year.

Sulla gestione del rilascio di titoli first/second party, con particolare riferimento all'immediato post-lancio.

Citazione"Miiverse" is a new network service which connects those who play games, and we plan to start it at the same time as the launch of the Wii U system. As it would take me a long time to elaborate on "Miiverse" here, we are currently preparing a Nintendo Direct video to explain about it in detail before the launch of Wii U.
[...]
"Miiverse" is a new network service where you can communicate and share your gaming experiences with others, and we will provide it integrated into the Wii U system at the launch of the console. After booting up Wii U, the screen we introduced as "Mii Wara Wara*" will be automatically displayed with comments from other consumers enjoying Wii U. Also, without any specific development work, all Wii U games are supposed to be able to invoke "Miiverse" without being shut down and utilize basic functions of "Miiverse." Further development work in a game could create more opportunities for communication and empathy among users. In addition, for our past platforms, users had to exchange a number called a "Friend Code" with each other to build a Friend relationship, where data could be transferred between two specific devices. This process was set up to prevent users from being harassed by the few people who like to behave in an inappropriate manner when playing games. For Wii U, as those who have empathized with each other can create a Friend relationship, the important mission of "Miiverse" is to increase the number of friends to play games with.

Sul Miiverse, che verrà descritto nel dettaglio in un Nintendo Direct dedicato, prima del lancio della console.

http://www.nintendo.co.jp/ir/en/library/events/121025qa/index.html
http://www.nintendo.co.jp/ir/en/library/events/121025qa/02.html
http://www.nintendo.co.jp/ir/en/library/events/121025qa/03.html

In particolare sul discorso Miiverse vorrei azzardare una previsione in base a quello che si può intuire dalle parole di Iwata: mi pare di capire che non ci saranno i codici amico e che tutto il processo è stato rivisto per aumentare le possibilità di interazione con gli altri giocatori. In particolare il discorso dell'empatia espressamente citata mi fa pensare che il sistema possa essere per default "aperto" a tutti (magari con delle limitazioni, come ad esempio l'impossibilità di mandarsi dei messaggi privati) e che la base per addarsi possa essere rappresentata dagli interessi comuni, come ad esempio il possedere il medesimo gioco, e/o da qualche filtraggio su base nazionale.

Vedremo comunque, anche perchè se il Nintendo Direct è pensato anche per l'Occidente deve arrivare prestissimo dato che il 18 la console esce negli USA.

Joe

A me i Nintendo Direct piacciono parecchio  :look:, mi sembra un'ottima idea per approfondire e informare l'utenza, che sia essa hardcore o softcore ( :hihi:) prendendosi tutto il tempo che vogliono. E poi è bello anche perché lo puoi guardare sul 3DS mentre stai sulla tazza.

Turrican3

Citazione di: Joe il 31 Ottobre, 2012, 14:57:47A me i Nintendo Direct piacciono parecchio

Idem!
Anche quelli in giapponese dove non ci capisco nulla. :bua:

Citazioneche sia essa hardcore o softcore

Softc... hmm, ok. :look:

CitazioneE poi è bello anche perché lo puoi guardare sul 3DS mentre stai sulla tazza.

:hihi:

Turrican3


Bluforce

Sempre meglio della fidanzata con quattro tette di Sony per PS Vita.

:|

Turrican3

#491
Ah sì sì certamente :hihi:
(lol, geniali)

NB: io e Blu stiamo parlando di questa cosa qui


SilentBobZ

Scusate se rimarco sempre lo stesso concetto, ma vedere nel video la gente che guarda prima il padellone e poi lo schermo mi fa sudare  :sweat:
Speriamo sempre bene.

Turrican3

Citazione di: SilentBob il  2 Novembre, 2012, 08:53:33vedere nel video la gente che guarda prima il padellone e poi lo schermo mi fa sudare  :sweat:

Per il movimento del collo? :notooth:

SilentBobZ