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Turrican3

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OnLive [UPDATE: chiude il servizio, Sony acquisisce svariati brevetti]

Aperto da Quelo, 26 Marzo, 2009, 10:22:30

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Turrican3

CitazioneOnLive CEO Steve Perlman has unveiled new wireless technology capable of sub-millisecond latency and ranges which reach beyond the curvature of the Earth. The potential ramifications of such technology are huge, not least for cloud gaming.

Rearden Companies' (OnLive's parent) system, which uses simple single-antenna radios, has been tested over a 30-mile distance - further than television stations are currently capable of - but is theoretically capable of broadcasting across 250 miles. The only reason this hasn't yet been tested, Perlman reveals, is because it would take too long to drive between testing stations. At 30 miles, the latency is just 2ms.

http://www.next-gen.biz/news/onlive-ceo-unveils-next-generation-wireless-technology

Se davvero la latenza a 30 miglia (!!!) è di soli 2ms tutto comincia a diventare molto più interessante, almeno sulla carta.


Turrican3

Durante l'estate c'è stato un rimescolamento di carte incredibile in OnLive: mi pare di capire che fondamentalmente l'azienda sia fallita e "rinata" con nuovi finanziatori e una parte del vecchio staff.

Ma non è di questo che voglio parlarvi, quanto degli altarini che stan venendo a galla probabilmente in maniera non casuale dopo tutto quanto è avvenuto.

Vi invito a leggere questo interessante articolo dal quale ho estrapolato una frase che a mio parere rende l'idea di quanto ancora questo tipo di realtà possa non essere esattamente dietro l'angolo:

Even if the users had come, though, some employees dispute whether the service could scale: OnLive needed a physical machine for each concurrent player, and though Steve continually pressed the team to figure out a method to virtualize the load, the current model might have been untenable.

http://www.theverge.com/2012/8/28/3274739/onlive-report

Cioè: una macchina "fisica" per ciascun giocatore... rendiamoci conto. :| :sweat:

Bluforce

Io veramente continuo a non capire.

Nessuno si sta filando 'ste tecnologie, eppure eccole, tutti a gridare "BOMBA!", poi falliscono e rinascono come niente fosse.

Non è ancora il tempo per questi prodotti. Non a livello mondiale.

Turrican3


Turrican3

CitazioneAfter five years of uninterrupted service, the OnLive Game Service will be coming to an end. Sony is acquiring important parts of OnLive, and their plans don't include a continuation of the game service in its current form. Your service should continue uninterrupted until April 30, 2015. No further subscription fees will be charged, and you can continue to play all of your games until that date.

As the first-ever game streaming service of its kind, everyone who has ever played a game using OnLive has contributed to the technology and its evolution in some way. We're immensely proud of what's been achieved and extend our heartfelt gratitude to you for being a part of the OnLive Game Service.

Thank you from all of us at -

OL2, Inc. (aka, OnLive)

https://games.onlive.com/farewell/games
http://www.eurogamer.net/articles/2015-04-04-cloud-gaming-company-onlive-shuts-down-this-month

Il 30 aprile 2015 OnLive termina i propri servizi, ma Sony ha acquisito circa 140 brevetti dell'azienda, la cui tecnologia potrebbe quindi continuare ad essere utilizzata.