News:

8 Luglio 2005: Gamers4um è finalmente un "vero" forum... da parte mia
un caloroso benvenuto a tutti i vecchi e nuovi iscritti!!
Turrican3

Menu principale

[XB1][PC] Quantum Break by Remedy

Aperto da Mystic, 10 Giugno, 2013, 21:23:22

Discussione precedente - Discussione successiva

0 Utenti e 1 Visitatore stanno visualizzando questa discussione.

Mystic

EDIT by Turry:

Annunciata versione per PC --> https://www.gamers4um.it/public/smf/index.php?topic=8724.msg151698#msg151698

====================================

ORIGINAL POST



il gioco che più mi ha colpito. speriamo in un game-play all'altezza delle aspettative.

davvero impressionante quanto visto  :o

Joe

Cazzutissimo, per qualche secondo mi ha pure stupito facendomi immaginare ipotetici risvolti tecnico-ludici. Chissà quante volte lo ritarderanno.  :'(

Mystic

Quantum Break - Behind the Scenes


Blasor

Colpa dell'E3 tutta cg, ma mi aveva comunque già convinto durante la presentazione della console. Aspetterò che si liberi Remedy e possa offrire la versione PC.

Mystic


Bluforce

Citazione di: Mystic il 22 Novembre, 2013, 11:03:36
nuova gif per QB  :o

http://i.minus.com/ibjSbBqpe09SEW.gif
In fase di caricamento (ma quanto pesa? O_O), ad immagine ancora statica, sembrava paro paro GTA IV  :hihi:

Dopo che ha caricato... imho ingiudicabile tecnicamente. Troppo compressa. Non c'è un video?

Mystic

Citazione di: Bluforce il 22 Novembre, 2013, 11:15:27
Dopo che ha caricato... imho ingiudicabile tecnicamente. Troppo compressa. Non c'è un video?
da qualche parte ci dovrebbe essere un video..

Mystic

#7
Pixelux Entertainment announced today that Remedy Entertainment is the first to use the new Digital Molecular Matter (DMM) Playback System for high quality in-game destruction in their upcoming Xbox One Title, "Quantum Break". Microsoft showed "Quantum Break" during its May 21st Xbox One presentation as one of the launch titles for its new console..

DMM is a deformation-based fracture system that simulates the physical properties of any material using finite element analysis. If a structure exists - big or small, dense or thin, floppy or rigid - DMM causes it to react in the same way as dictated by reality. For example, wood doesn't simply break along a predetermined seam every time - rather, it bends and splinters into pieces from the point of impact. The same rules apply to any substance imaginable: rubber bends and snaps back into place. Glass shatters. Steel dents and bends. Plastic deforms. DMM can even simulate plants and organic objects through the adjustment of 14 different material physics settings ranging from toughness to volume preservation.

DMM has been incorporated into a Maya plugin that can be used to author very high-end destruction scenes. To date, over 20 feature films, commercials and even TV series have had key destruction sequences created using DMM technology.

The DMM Playback system allows 3-dimensional animations produced with the DMM plugin to be played back in-game with real-time performance. DMM Playback makes use of GPU-acceleration to minimize CPU overhead.

"DMM has played a key role in shaping Quantum Break, our vision of next-gen entertainment. We have been able to simulate complex scenarios on a scale that hasn't been possible before and then allow players experience them in real time. Can't wait to show the world more of what we're able to do!", said Mikko Uromo, Tech Team Lead at Remedy Entertainment.

Turrican3

#8


Nuovo teaser trailer.

Il gioco slitta al 2015 e "salta" l'E3, lo vedremo alla Gamescom.

Turrican3

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=869831

"La demo di Quantum Break vi lascerà senza fiato" - parola di Remedy

stobbArt


gerzam

Mi aspetto molto da questo gioco! :gogogo:

MarkOS


Joe

Dopo la parziale delusione di AW, considerati i pachidermici tempi di sviluppo e il downgrade finale, non mi aspetto tantissimo ma attendo comunque con curiosità (e un filo di preoccupazione). Dapprima mi ha eccitato abbastanza, ora mi sono ammosciato.  :(

Mystic

#14
gameplay