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Turrican3

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[X360] Gears of War (GOW)

Aperto da Mystic, 13 Luglio, 2005, 13:15:03

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Turrican3

http://news.xbox.com/2015/08/xbox-one-gears-of-war-ultimate-edition-comes-with-gears-collection?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Gli acquirenti di Gears of War Ultimate Edition per XB1 che giocheranno su Live tra il 25 agosto e il 31 dicembre di quest'anno riceveranno in omaggio la tetralogia originale per X360, da fruire col servizio retrocompatibilità che verrà lanciato in autunno.

Turrican3

CitazioneAnd so Epic shifted again, this time to the console market with the help of Microsoft and an exclusive publishing deal. Gears of War started out as a tremendous success for everyone involved, Sweeney says.

"The very first Gears of War game cost $12 million to develop, and it made about $100 million in revenue," he says. "It was very profitable."

But those profits continued to shrink as the cost to make each proceeding game went up and the revenue generally didn't.

"By the end of the cycle, Gears of War 3 cost about four or five times more than the original to make," he says. "The profit was shrinking and shrinking. We calculated that, if we built Gears of War 4, the budget would have been well over $100 million, and if it was a huge success, we could break even. Anything less could put us out of business.

"That's what caused us to move and change business models."

It wasn't just Gears 4 that pushed that change; it was also issues that arose while working on Gears of War: Judgment.

"When we released Gears of War: Judgment, a bunch of community players were complaining about all the multiplayer levels we created. We realized that, you know, there are some problems with this, we should rework it, create a bunch of new content and release multiplayer around a new game just like we did in the project that was the genesis of Unreal Tournament," Sweeney says. "We had all these plans to do this, and so we went to Microsoft and we said, 'Hey, we want to do this.' And they said 'No, you don't want to do that.'

"We weren't asking them for money, but you know as our publisher and proprietor of Xbox, it didn't fit into their business plans and so they said no. That made me realize very clearly the risk of having a publisher or anybody standing between game developers and gamers — and how toxic and destructive that process could be to the health of a game and its community."

http://www.polygon.com/a/epic-4-0/the-four-lives-of-epic-games

Lo posto qui così è più semplice da recuperare in caso di ricerca.

Specialone di Polygon su Epic, pieno zeppo di contenuti molto interessanti. Il quote di cui sopra è solo un estratto, giacchè l'articolo è veramente lunghissimo.

Bombainnescata

Sfruttando il gamepass, e il miracoloso quick resume, che mi permette di tornare a Forza Horizon 4, all'inizio di ogni ora, ho iniziato questo Gears of War.
Che dire, il gioco è troppo grigio   :bua: :lol:

Turrican3

Erano altri tempi davvero da quel punto di vista. :bua:

Ne conservo un ricordo decisamente positivo comunque, sia in singolo che in multi in Rete. :sisi:

stobbArt

Citazione di: Bombainnescata il  5 Gennaio, 2021, 18:46:51
Sfruttando il gamepass, e il miracoloso quick resume, che mi permette di tornare a Forza Horizon 4, all'inizio di ogni ora, ho iniziato questo Gears of War.
Che dire, il gioco è troppo grigio   :bua: :lol:

Grigio e lucido, il bump mapping di quegli anni era allucinante :asd:

Bombainnescata

Il gioco mi sta piacendo, ma c'è da dire che in alcuni frangenti mi sta facendo venire l'embolo  :bua: